Arhiiv: 9 aprill 2009

Tehnika top5

Posted in eluolu on 9 aprill 2009 by Tom

Viimase 8 kuu jooksul olen kokku ajanud endalegi üllatuseks omale päris hääd kraami! :) Top5 sai koostatud peamiselt kasutustiheduse järgi!

1.koht

Monitor Samsung T200 – kui ma nüüd ütlen, et vana monitor oli mul kineskoop, siis vist pole vaja seletada, kui rahul ma uue monitoriga olen! Aga üks naljakas seik meenub sellega. Kui esimest korda sai see karbist välja võetud ja lauale asetatud, siis tekkis väike paanika. Ma ei suutnud ligi minuti vältel leida nuppu, kust monitor voolu alla läheb! Lõpuks poolkogemata avastasin, et power-lüliti on hoopis “puutetundlik” põhimõttega! :)

2.koht

Klaviatuur ja hiir Logitech Cordless Wave – tegu siis tootega, millest ma alles eelmise kuu keskel oma blogis rääkisin ning mille ma nüüd aprilli algul ka omale soetasin ja läks nii õnnelikult veel, et kui muidu on selle letihind u 1300kr, siis Osturalli ajal maksis nimetatud toode Viru Keskuse Euronicsis vaid 899kr. Asi tundus algul isegi mulle kahtlane, et äkki on tegu mingi teise tooteda, aga ei. Täitsa päris ja olen siiamaani peale nädalast kasutusaega sellest klaviatuurist ja hiirest vaimustuses! :P

 

3.koht

MP3-mängija Philips SA2625 – see sai ostetud vist eelmise aasta detsembi kuus, aga kust kohast, seda ma küll enam ei mäleta. Suhteliselt ekspromp ost oli, aga tuleb tunnistada, et ma pole pidanud seda ostu kahetsema. Lisaks mp3-mängimisvõimalustele on ka raadio peal. Võrreldes eelmise mp3-mängijaga on mahtu rohkem, varasema 1Gb asemel 4Gb, aga lugude mängimise võimalused on sutsu kehvemad. Ja vana mängija puhul oli veel see hea, et uuesti sisselülitamise korral jätkas ta mängimist selle looga, mis eelmine kord pooleli jäi! Põhjus, miks aga uus sai ostetud, oli see, et vanal mängijal oli sisemine aku ja lõpuks läks see aku nii läbi, et ei pidanud enam tundigi vastu. Nimetatud mängija sisse käib aga üks AAA-patarei või aku. Senimaani on vaja läinud u 4 patareid, aga võimalik, et mingi aeg lähen üle akudele…

 

 

4.koht

Printer Canin iP4500 – oi kui abiks asi see ikka on. Tegelt sai see printer ostetud peamiselt selle jaoks, et saaks prinditavatele toorikutele pilte peale printida. Olin varem seda lõbu töö juures mõned korrad teinud ja hakkas nii meeldima, et muretsesin omalegi sama seeria printeri, aga vähe uuema mudeli siiski. Lisaks on vaja näiteks Musil suht tihti kooliasju välja printida ning sellegi tööga saab otseloomulikult see hakkama. Lisaks olen printinud ka mõned 10×15 pildid otse fotopaberile ja peab tunnistama, et väga hea kvaliteet tuleb, põhimõtteliselt sama mis fotolaborites, tavakasutaja vahet ei teeks! Aga see fotopaberitele printimine kulutab muidugi silmnähtavalt tinti, nii et seda ma eriti ei harrasta. Senimaani olen pidanud vahetama vaid ühe musta tindikasseti ära, aga värvilised ootavad ka varsti oma järjekorda, on juba mõned pooltühjad… Kokkuvõtteks ütlen, et kui vaja ainult näiteks teksti ja mustvalge materjali printimiseks printerit, siis tasub osta mõni teine printer, kus kulub vähem tinti. Või veel parem – laserprinter! Kui aga soov muudki teha, nagu seda mina teen, siis on see väärt masin!

5.koht

Väline kõvaketas Buffalo HD-HS500U2 – kui alustasin lühidalt, siis ka lõpetan lühidalt. Tegu siis 500Gb kõvakettaga, mille ma muretsesin omale peamiselt piltide, koduvideode, mp3’de ja dokumentide varundamiseks. Et kui peaks midagi hullu põhikettaga juhtuma, siis on tähtis kraam siiski sel kettal olemas! Seepärast leiab see ketas ka suht vähe kasutusaega, kuna tegu ju nn back-up kettaga, aga see-eest hindamatu väärtusega kõvakettaga! :)

Jänesed on kavalad nagu rebased

Posted in ühistransport on 9 aprill 2009 by Tom

Polegi ammu ühistranspodist kirjutanud, aga vot eilsest tahaks küll rääkida.

Õhtul peale tööpäeva bussiga koju sõites tulid peale 3 noort. Vanuse järgi oletaks, et tegu oli keskkooli õpilastega, aga pooleldi juttu kuulates jäi mulje, et tegu üliõpilastega. Aga see selleks…

Pool maad sõidetud, läks üks tüdruk piletit augustama. Esiteks tundus see juba imelik, et miks ta varem ei augustanud. Temale lisaks oli veel üks tüdruk ja üks poiss. Ja mida ma siis nägin… Varem olin sellest vaid jutte kuulnud, aga nüüd nägin ka oma silmaga. See tüdruk, kes pileti augustas, kookis hetk hiljem välja pataka vanu pileteid, mis kõik augustatud ja hakkas siis neid ükshaaval võrdlema, et mis piletid ühtivad uue augustatud piletiga ja mis mitte. Ju siis ikka selle pärast, et sõpradele ka sobiv pilet leida. Tõesti – kokkuhoid ju missugune! :P

Ikka eriti osavad! Ok, isenesest see pole midagi imelikku, aga selleks peab seda viitsimist ikka kõvasti olema, et selle jamaga tegeleda! Ma seda tegevust hukka nüüd ei mõista, aga samas tekib küsimus, et miks mina pean id-piletiga sõitma, kui saab ka odavamalt. Aga eks ta ole, selle odavasega kaasneb ka just nimelt see tsirkus, mida peab igakord läbi tegema. Parem istun rahulikult bussi sisenedes pingile ja lasen mõtetel mujal rännata, mitte ei mõtle pidevalt “jäneste” püüdjatele. Aga igatahes – jõudu noored! :D